Pasta med kantareller

Igår var det träning på schemat, ett morgonpass med spinning, och därefter hem för brunch. Åkte ner på stan och handlade lite böcker på rean och sen blev det en lugn kväll med mys.

Även idag har det varit träning på schemat, men inte förrän på eftermiddagen och även idag ett spinningpass. Har verkligen fastnat totalt för denna träningsform, men också insett att jag ska prova på lite andra pass också som jag kan kombinera med spinning och förhoppningsvis löpning framåt våren. Hungrig som få efter passet idag så jag var glad när jag hittade en burk kantareller och kom på att jag hade köpt färsk pasta häromdagen så det fick bli pasta med kantarellsås. Var så hungrig att jag inte hann fota maten innan jag hade ätit upp den, men här är receptet i alla fall.



Pasta med kantarellsås
(2 portioner)
1 burk kantareller
2,5 dl Milda mat extra
salt och  peppar
250 g färsk pasta (jag hade taglioni)

Sätt på pastavatten och salta det. Hacka kantarellerna grovt och fräs tills svampen sprätter i pannan. Salta och peppra och häll på Milda mat extra och låt koka ihop så att det tjocknar. Koka under tiden pastan enligt anvisningar.
Blanda såsen med pastan och servera med en god sallad som tillbehör

Energiinnehåll per portion
Kcal: 346
Protein: 8 g
Fett: 8 g
Kolhydrater: 59 g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0