Njuta av vardagen



Att unna sig lite lyx i vardagen är något alla borde göra oftare. Det behöver inte kosta så mycket och ibland kan det till och med vara gratis. En bit lyxig choklad, ett fotbad framför favoritserien på tv eller varför inte smita förbi blomsteraffären och köpa någon snittblomma? För närvarande frossar jag i tulpaner och köper en ny bukett så snart de jag har vissnar och nu har en annan favorit, ranunkel, också säsong så jag försöker variera mig.

Ibland undrar jag varför man inte unnar sig de här småsakerna i vardagen lite oftare. Med tanke på hur mycket man kan göra som inte kostar så många kronor kan det inte väl inte bara vara pengar som avgör alla gånger? Handlar det om att vi är för stressade med den många gånger begränsade tid vi har och helt enkelt inte kan unna oss själva tio minuter framför tv:n med ett fotbad? Jag vet inte vad det beror på, men jag säger fram för mer vardagslyx, framför allt i tider som dessa. Nu om någon gång behöver vi unna oss de små sakerna som får oss att må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0