Matfunderingar

Sitter här och funderar lite på vad jag ska hitta på att äta ikväll. Har inte kommit fram till vad jag är sugen på, så det får jag klura på. Det lutar åt pepparbiff med lite ugnsrostade rotfrukter till.

I onsdags fick jag hem sista leveransen från Ekoboxen för den här månaden. Förutom potatis, lök och morötter som alltid är med fick jag bland annat jordärtskocka, blomkål och paprika den här gången så i helgen ska jag försöka hitta ngt skoj att använda det till. Har hittat ett par recept jag vill testa med just jordärtskocka, och den här gången lutar det åt soppa eller gratäng med Västerbottenost. Jag ska också göra ett recept på porterbiff som jag hittade hos Helena med bloggen En mammas dag som hon delar med Veronica.

Matfunderingarna kommer nog fortsätta ett tag till, men lite lunchlådor är planerade att tillverkas i helgen som sagt.

Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Vad roligt att du är med och tävlar. Lycka till och ha en trevlig helg! Kram Sandra

2009-02-27 @ 18:06:20
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0