Drömmer

Idag har jag fått mitt badrum från 80-talet inspekterat och ikväll var det möte för sista etappen stambyten i vårt område. Kan ju lugnt säga att vi inte var många som var på mötet, men jag är så glad att jag var det. Det är knappt fyra månader kvar nu tills jag har ett fräscht och nyrenoverat badrum. Det blir blanka vita väggar med en mosaikpelare och golv i svartgrått klinker. Kunde välja på ljusgrått och brunt också, men valet var inte svårt...även om det inte är mitt drömbadrum så kommer det bli så härligt att få det omgjort. Nytt porslin, nya blandare (även i köket) och nytt badkar. Ser verkligen fram emot det och det ska bli så roligt att äntligen kunna känna att det är värt att köpa lite mysiga fina väldoftande tvålar och annat som piffar badrummet.

Drömmen hade väl varit att det varit mitt hus som jag fått renovera. Hade ju hittat ett litet drömhus i rätt läge alla kategorier. Pris, storlek och det faktiska läget var rätt och jag hade bokat visning, fått lånelöfte och allt, men samma dag som visningen skulle vara fick jag besked om att min tjänst dras ner och då var tyvärr inte läget rätt längre. Någon gång blir det min tur att hitta mitt hus, med en egen liten täppa, pysselrum och så klart ska det fixas en walk-in-closet om det inte finns. Tills dess får jag fortsätta drömma.

Nu är det dags att sluta blogga i sängen och istället läsa något kapitel i boken jag håller på med. Pälsklingen ligger brevid mig och sover redan och jag funderar på att åka förbi det stora varuhuset efter jobbet i morgon och köpa henne en kattunnel. Insåg ikväll att hon nog skulle gilla den, gammal som  hon börjar bli det lilla monstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0